Obecna sytuacja w Polsce zobowiązała nauczycieli do zorganizowania nauczania w systemie pracy zdalnej i sięgnięcia po różnorodne narzędzia TIK. Dla wielu z nich taka sytuacja stała się bodźcem do zdobywania nowych umiejętności i poznawania nowych narzędzi, dzięki którym można zachować płynność nauczania i uczenia się.
Przejście na tryb zdalnego nauczania z pewnością łatwiejsze było dla nauczycieli i uczniów, którzy uczestniczyli w projektach eTwinning i korzystali z wielu aplikacji i platform umożliwiających współpracę online. Tak było w przypadku mojej klasy, dla której praca za pośrednictwem Internetu nie była niczym nowym. Dzięki realizacji wielu projektów eTwinning, dzieci już wcześniej nabyły umiejętności sprawnego posługiwania się różnymi aplikacjami.
Spośród wielu przetestowanych wspólnie narzędzi, podczas edukacji zdalnej najlepiej sprawdzały się trzy proste w obsłudze aplikacje.
Cały artykuł TUTAJ